Miks tahmafilter läheb umbe?

LUSIKAGA TAHMA !!!

Tahmafiltriga on teema, siis helista MEILE: 56568767

MIKS TAHMAFILTER/KÜBEMEFILTER/PARTICLE FILTER/DPF FILTER LÄHEB UMBE?

Tahmafilter/kübemefilter/DPF (heal lapsel mitu nime) on oma olemuselt nagu seebine pesukäsn (kui kirjeldada tema puhastamise olemust). Kui seebisele pesukäsnale ainult vett peale lasta voolata, siis ta ei lähegi seest päris puhtaks. Teda tuleb pigistada, et sisemusest seebivahtu kätte saada.

Tahmafiltriga on piltlikult öeldes sama teema: kuigi automootor töötab laitmatult, siis ikkagi ladestuvad pikama aja jooksul tahmafiltri imeväikestesse (me räägime läbimõõdust 0,0001mm) pooridesse tahmaosad, mis on pärit diiselkütuse põlemata jääkidest, õliosistest jne. Jääkained on väikesed, need kogunevad ja kogunevad ja kogunevad ja mingisugusel ajahetkel vajab auto tahmafilter nn kõrvalist abi. Milleks on siis keemiline, füüsiline, vägivaldne vm sekkumine tahmafiltri sisemusse. Eesmärgiga sinna ladestunud Jamast e tahmaosistest lahti saada.

Aeg, et saabub tahmafiltri ummistumine on TÄIESTI KINDEL!!!

Tahmafiltri ummistumine ei tähenda alati tahmafiltri väljavahetamist!!!

Toetudes Autode Hooldekodu kogemustele ja klientide sõiduvahendite läbisõidunäidikule on see suurusjärk väga suurte variatsioonidega:

86500 - 301070km. Siin on väljatoodud miinimum ja maksimum läbisõidud, mida oleme meie autoteeninduses AUTODE HOOLDEKODU kohanud kui on olnud teema tahmafiltriga. Kõige rohkem on esinenud sõiduautosid läbisõiduga ca 180 000 km. 2014 sügisel saime Virumaalt teate, et Chevroleti mudel, millel oli läbisõit 4500 km oli tahmafilteri ummistuseprotsent 300 %!!!. Lühikesed sõidud, mis muud !!!

Kui on mure tahmafiltriga, siis kirjuta: auto@estpresto.ee 

või helista meile 5656 8767

või tule kohale Riia 138 Tartu, koordinaadid leiad SIIT

Diiselmootoriga autodele - üldse mootorsõidukitele - ei meeldi aurudel sõitmine - kütusepaaki tuleb kütust täis hoida. Kujutage ette olukorda: auto tuleb sõidust, kütus paagis kütuseringluse tõttu soe. Õues on külm. Ja nii tekibki kondents kütusepaagi seintele, sealt satub see juba kütusefiltrisse jne ...
Diiselmootoriga auto summutistiilinäide, kui tahmafilter enam ei toimeta või ei saa enam nii hästi hakkama kui peaks. Väljalasketorustiku otsad on tahmased.

Siiski, siiski: hiljuti kogesime uut rekordit, kui ruttu saab autol tahmafilter umbe minna: autoks oli Eestist uuena ostetud Chevrolet ja läbisõit jõudis saada ca 14 000 km kui tahmafilter oli 200 % umbes, diagnostikaseadme järgi. JUBA HILJA PUHASTADA, SEE TEEMA EI LÄINUD GARANTII ALLA. INIMESED, LUGEGE GARANTIITINGIMUSI.

Ummistunud tahmafiltri stiilinäide.
Ikka lusikaga kinni paakunud tahma ...

Mida tasub märgata, et hoida ära hilisemaid probleeme tahmafiltriga?

  • Jahedama ilmaga (alla +5 kraadi), diiselautomootor küll käivitub, kuid mootoril justkui külmavärinad. Mootor ei tööta ühtlaselt, korra gaasi andes pöörded ühtlustuvad. See on  tunnusmärk, et üks või rohkem eelsüüteküünlaid ei tööta. Viga süütesüsteemis. Iga käivitamisega koguneb tahma tahmafiltrisse tavapärasest kiiremine, kuna eelsüüteküünal ei tööta ja käivitamisel on suuremas koguses tahma, mis pole automootori sisetervisele kasulik.
  • Pikemaid (15 - 100km) sõite tehes ei jätku autosalongis piisavalt sooja. Paljudes tänapäeva autodes pole armatuurlaual enam temperatuurinäidikut. Ja juhul kui ta ka on, siis ei ole sellest kasu, kuna ta ei pruugi õigesti näidata. Viga võib olla termostaadis, või termostaatides. BMW l on kasutusel näiteks 2 termostaati. Ühe termostaadi vahetamine ei pruugi olukorda leevendada.
  • Tahmafiltri, kübemefiltri puhastamisel on väga oluline tegur TEMPERATUUR: sõltuvalt automudelist on vajalik jahutusvvedeliku temperatuur +75 kraadi, tahmafiltri temperatuur +240 kraadi. Seega kui kui temperatuuriandur pole töökorras ei saavutata ka tahmafiltri puhtaks põlemist.
  • Väldi igapäevaseid ja imelühikesi sõite a´la 0-15km. Auto on sõitmiseks. Tee kalendrinädala jooksul vahepeal üks pikem sõit, ca 30-50km. Mine naaberlinna banaani ostma:)
  • Kütusepaak on ikka kütuse jaoks. Kütusepaak las olla võimalikult kütust täis. Ära sõida kütuseaurudel. Peale pikemat sõitu kohe paak jälle mulguni täis!!! Kütus ringleb automootori ja kütusepaagi vahel pidevalt ja paagis olev kütus töötava mootori korral aina soojeneb. Mootor jääb seisma, kütus jahtub ja kondenseerub.

 

Lähikesed sõidud külma talveilmaga.