Tahmafilter on umbes ?
Tahmafilter on täis !!!
Autol pole enam jõudu !!!
Auto ajab mingit imelikku haisu välja !!!
PUHAS ELUKESKKOND ON HEA MEILE KÕIGILE - HOOLI KESKKONNAST.
KUI TAHMAFILTER ON UMBES, SIIS EI PEA OSTMA KALLIST JA UUT TAHMAFILTRIT EI PEA SEDA EEMALDAMA. TAHMAFILTRIT SAAB PUHASTADA VÄGA EDUKALT. Alati on olemas erandjuhud.
... ja hoia oma auto tahmafiltrit ikka Autol küljes.
Seisuga 01.2025 oleme edukamal hakkama saanud alljärgnevate erinevate autode tahmafiltrite/DPF puhastamisega: autonimekirjal pole strateegilist tähtsust, need said kirja pandud juhuslikus järjekorras:
- Audi
- BMW
- Peugeot
- Ford
- Honda
- Mazda
- Opel
- Alfa Romeo
- Iveco
- Volkswagen
- Subaru
- Seat
- Renault
- Volvo
- Dodge
- Skoda
Regenereerimine: auto tahmafiltri puhtaks põletamine autoelektroonika poolt. Võimalikud varjandid: kas automootor saab regenereerimisega ise hakkama või tuleb seda teha meie autoteeninduses AUTODE HOOLDEKODU diagnostikasüsteemi kaasabil. Seda siis arvuti või spetsiaalse keemia abil.
Hetkeseisuga on pakkuda teenust erinevat marki sõiduautodele kuni aastani 2024 !!!
Kui on teema tahmafilriga, siis kirjutage meile
Tahmafiltri puhastamisega oleme jõudnud teooriani, et sõiduautod, millistel on tahmafilter saavad iseeneselikul tahmafiltri puhastamisega hakkama. Kui sõltuvalt autost ja läbisõidust ja kasutamistingimustest tuleb tahmafiltrit ikkagi kemikaalidega läbi pesta. Läbisõiduvahemik jääb suurusjärku 80 000- 120 - 180 000 km. Mõnel autol hiljem, mõnel jälle varem. Praktikas sõltub väga palju sõidukikasutaja sõidustiilist, auto tehnilisest seisukorrast ja veel paljudest teguritest, mis mõjutavad sõiduki tehnilist korrasolekut.
Selge on see, et varem või hiljem see JUHTUB. Tahmafiltri ummistumine on järk - järguline protsess, mille ummistumist iga autoomanik ei pruugi märgatagi. Ummistumine on pikaajaline, sõidukil kaob jõud ära, "tõmme" läheb järjest nõrgemaks, automootor käivitub raskemalt / pikemaajalisemalt, kütusekulu kasvab jne ...
Tahmafilter e kübemefilter e DPF filter on ettenähtud keskkonna säästmiseks, mitte autoomaniku kiusamiseks. Ei ole suuremat lollust kui tahmafiltri välja programmeerimine või selle eemaldamine. Täna oled Sa õnnelik, et keegi eemaldab Sinu autolt tahmafiltri - homme ei saa sa ülevaatuselt heitgaasinormide pärast läbi. Homme on valede mootorisurvete pärast ka turbo kannatada saanud. Taastamine on ülehomme kallim kui täna tahmafiltri / DPFi eemaldamine. Teine variant on muidugi kui auto enne maha müüd. EDU !!!
Tahmafiltri ajalugu - nagu paljudest eluvaldkondadest on tahmafiltergi pärit sõjanduse valdkonnast, esimeste tahmafiltrite funktsioon oli tahma kinni hoida, et vaenlane sind oma pikksilm, aga nii kergelt ei märkaks. Tänapäeval on seda tüüpi vaenlased kadunud, nüüd peab hoopis oma sõiduvahendit kõikidele näitama.
Sõiduautode tahmafiltrite ajaloost: erinevatel sõiduautomarkidel erinev. Volvode puhul on ajalooraamatust teada, et neid hakati paigaldama aastast 2004. Mudelitele S40 ja V50. Aastast 2006 mudelitele S60; V70; XC70; XC90. BMW diiselmootoritel aastast 2004. Vanim sõiduauto, millel meie oleme oma autoteeninduses AUTODE HOOLDEKODU tehasepoolset originaal tahmafiltri auto kõhu all näinud oli Peugeot 406 aastast 2002. Vot see oli tase. Nimetatud auto tahmafilter oli keskelt poltidega lahtikäiv e aastal 2002 oli iseenesest loomulik, et tahmafiltrit sai lihtsalt lahti võtta, pesta puhtaks, väänata kuivaks ja seejärel auto külge tagasi monteerida.
Tahmafilter - keraamiline materjal, kus tahmaosakesed kogunevad pooridesse. Kui tahma koguneb liiga palju - /sõltuvalt automargist/ ca 30 - 100 g - hakkab tööle automaatne regenereerimine. Kui saab hakata !!!
Autoelektroonika saab ise automaatselt ja suurepäraselt hakkama tahmafiltri automaatse puhastuspõletamisega. St kaasaegsel autol toimub tahmafiltri puhastamine automaatselt kui autoga sõidetakse pikema teelõigu vältel - ca 20 - 40 km, puhastustsükkel hakkab tööle automaatselt kui tahmafiltri rõhuandur selleks autole märku annab.
Tuleb lihtsalt sõita aeg ajalt ka pikemaid vahemaid, näiteks Tartust Jõgevale küüslaauku ostma või maale vanaeme juurde vaarikamoosi sööma ja tooma. Tagasi on soovitav sõita läbi Märjamaa.
KÕIK SÕLTUB KONKREEETSEST SÕIDUKIMARGIST / MUDELIST !!!
Auto tahmafiltri regenereerimine e ummistunud tahmafiltri puhtaks põletamine on vajalik iga ca 25 - 2500 km sõidukilomeetri läbimisel. Tänapäevane autoelektroonika saab sellega ise hakkama, kui kõik on tehniliselt korras. Erinevate sõiduautode lõikes on tahmafiltri puhastumine erinev, keskmiselt jääb regenereerumistsükli pikkuseks ca 400 - 600km. Kui auto sõidab pidevalt ainult lühemaid teelõike, siis tahm tahmafiltrisse põlemistahma koguneb ja koguneb. Ehk tahmafiltriga autodele "ei meeldi" sõita lühikesi teeotsi - nt linnas, ei meeldi madalakäiguga linnapeal kihutada kiirusega 50 km/h. Lõpuks on nii, et arvutiga regenereerimine enam ei aita, kuna tahmafilter on juba LIIGA umbes. LIIGA umbes tähendab seda, et enam arvuti ei suuda tahmafiltrit regenereerida, kuna veakoodid - tahmafilter liiga umber, rõhuanduriviga jne - takistavad selle võimaluse.
ÜKS LAHENDUS ON: uus tahmafilter paigaldada. Maksab ca 300 - 1500.- A varuosa e originaal on kallis ja ideaalselt sobituv. B varuosa on vähem kallis, kuid praktika näitab, et keerulisem paigaldada. Et sobituks, siis tuleb viilida, lihvita, puurida, freesida, kuumutada, painutada, õgvendada jne ...
JÄRGMINE LAHENDUS ON: arvutiga sundpuhastusprogrammi käivitamine, enamusjuhtudel on aidanud - sõltub, millal autoomanik taipab, et tahmafiltiga või sõiduautomootoriga on mingine teema.
ON VEEL VARIANTE: kemikaalidega tahma lahti leotamine ja kõrgetel pööretel tahmajääkide väljapuhumine. PUHH - PUHH ...
TAHMAFILTRI UMMISTUMINE ON TAGAJÄRG !!!
MITTE PÕHJUS !!!
Talvel puutume kokku sõiduautodega, kus juht ei teadnudki, et autol termostaat ei tööta ja automootor seetõttu ei saavutagi piisavat töötemperatuuri, et tahmafiltrit puhtaks põletada. Eriti oli tegemist nn "soojalt" maalt saabuud sõiduautodega.
Tahmafiltri töötõrkeid põhjustavad lühikeste vahemike sõitmine, automootor ei lähe piisavalt soojaks - talvel - / jahutusvedeliku temperatuur peab olema min 70 ⁰C - 75 - 88⁰C (sõltub automargist - Fordil 75⁰C, Hondal 80⁰C), automaatne puhastustsükkel ei jõua oma puhastustööd lõpetada. Tahmafiltri ummistumist võivad põhjustada veel vale kasutatav mootoriõli, puudulik õlitus õlipumba poolt, mittetöötav turbo, erinevad lekked sisse,- ja väljalaskesüsteemis, rikkis õhulugeja, kinnitahmunud EGR klapp, ummistunud filtrid - õhufilter, igasuguste imekeemiate kasutamine, vale lisaaine kasutamine a-la Fordid ja Volvod, kehv kütus, mittetöötav pihusti või pihustid, mittetöötavad eelsüüteküünlad, õlipõletav mootor e. hooldamata auto, veakoodide eiramine mida auto püüab armatuurlaua kaudu autoomanikule ettekanda. Meie autoteeninduse kogemuse järgi ei saa eirata mootori veakoode: näiteks eelsüüteküünalde, õhulugeja viga. Auto pole loll, ta püüab ikka autoomanilkule märku ands kui miskit on VILTU.
Ehk autodele meeldib sõita ka pikemaid vahemaid/autole meeldib olla HOOLDATUD AUTODE HOOLDEKODUS.
Ummistunud tahmafilter põletatakse lisakütusesuunamisega toitesüsteemi, kus heitgaaside kõrgel temperatuuril 600⁰C ja edasi, põletatakse koguneneud tahm filtrielemendi küljest lahti ja auto väljalaskesüsteemi kaudu välja - välja ...
Näiteks Opelil, Mazdal, Fordil, Audil, Volvol, Peugeot"il toimub tahmafiltri puhastamine töötava mootoriga kohapeal - soovitav teha välitingimustes, kuna väljalaskesüsteemis tõuseb temperatuur torustiku lõpus nii kõrgele (600 kraadi), et võib sulatada töökojas kasutatava heitgaasi äratõmbetorustikku. Meil juhtus esimene kord nii - üks kogemus jälle juures. Lisaventilaator ja tulekustuti tuleb hoida käepärast.
Regenereerimist saab jagada veel tinglikult kaheks:
- passiivne regenereerimine: toimub automaatselt, kui väljaheitesüsteemis on kõrge temperatuur. Mõnel autol on see kooskõlas autoaju e ECU`ga e autoaju võtab kontrolli enda alla kui vaja tahmafiltrit puhtaks põletada.
- aktiivne regenereerimine: hakkab tööle siis kui 45 % tahmafiltrist on TAHMA täis, ca 50 g. ECU e autoaju muudab süüdet, lisab kütust, et põletada tahma tahmafiltrist VÄLJA.
Tahmafilter ei sobi biodiislikütustele.
Erinevaid diagnostikaseadmetarkvara võimalusi: esitatud on valik, kõik ei mahu ära, kuna interneti maht saab muidu täis:
Näiteks BMW tarkvara näitab:
- mitu meetrit tagasi pidi toimuma automaatne puhastus - juhul kui see katkestati liiga lühikese sõidu tõttu või mingil muul põhjusel
- kas on soovitav arvutiga sisselülitada tahmafiltri puhastusprogramm - siis on vajalik ka sõitmine min 25 km, et tahmafilter puhtaks põletada, diagnoosimise käigus selgub täpsemalt. AUTODE HOOLDEKODUS on rekord 55 km järjestikust sõitu tahmafiltri põletusprogrammiga, enne kui programm lubas sõidu katkestada - NII KINNI OLI TAHMAFILTER
Näiteks Mazda tarkvara näitab:
- mootor soojaks ja tahmafiltri regenereerimine programm sisse lülitada
- tahmafiltri puhastamine käib kohal seisva autoga, tühikäigupöörded 2500 - 3000 p/min. Aega kulub ca 10 - 40 min. Sõltub tahmafiltris oleva tahma kogusest, tavaliselt 50 - 100 g.
- PRAKTILINE kogemus: klient pesi tahmafiltri puhtaks, kuid auto jäi ikka-ikka avariireziimi
Näiteks Volvo tarkvara näitab:
- kui suur on väljalasketorustiku takistus - ehk kui umbes on tahmafilter. Ühikuks hPa. Näide elust - enne tahmafiltri puhastamist oli väljalaske kollektori takistus 13hPa. Peale puhastamise õnnestumist langes takistus oluliselt. Tühikäigul ei tohi olla takistus kõrgem kui 100 hPa. KUI ON SIIS DPF - TAHMAFILTER vahetusse või puhastusse
- tahmafiltri puhastamine käib töötava mootoriga kohapeal, kus automootori pöörded on ca 1600 - 2200 p/min: mootoriõli temperatuur min 30; kütusetemperatuur max 80; jahutusvedelikutemp min 65
- kiire ja efektiivne puhastamisviis - VÄHEMALT SIIANI
- programm näitab kui palju on tahma tahmafiltris ja mis autoprogramm peaks tegema - ISE - erinevad variandid: alates 19; 24; 30; 38 ja alates 100 grammist. Viimane variant - ARVUTIGA LÄHENEMINE.
- vana tõde - VEAKOODIVABA AUTOMOOTORISÜSTEEM
Näiteks Audi tarkvara näitab:
- koodi, mille abil põletusprogramm käivitada
- nagu ka teistel sõidukitel ei tohi mootorisüsteemis aktiivseid veakoode esineda
- kohapeal töötava mootoriga võib genereerimine aega võtta kuni 40 min - ükskord läks küll niikaua aega...
Näiteks Fordi tarkvara näitab:
- kui sageli on autosüsteem keskmiselt ise tahmafiltri puhtaks põletamist genereerinud - keskmiselt ca 707 km
- mootoritemperatuur min + 65 ⁰C
- Tähelepanek Ford Kuga 2008 - tahmafiltri teemal: oli meie autoteeninduses AUTODE HOOLDEKODU töös Ford Kuga, tahmafilter umbes, regenereerimine autoelektroonika poolt ei olnud enam võimalik. Kõik sai korda, kuid soovitus nimetatud sõiduautoga sõitjale: mitte sõita kõrgema käiguga linnatingimustes, kui KOLMAS KÄIK !!!
Näiteks Honda tarkvara näitab:
- armatuurlaual tahmafiltritulekene põleb - kuid elektroonilisi vigu ei näita
- mootoritemperatuur min + 65 ⁰C, uuematel mudelitel kõrgem temperatuur
- tahmafiltri takistust
- jõudu mootoril oli, kuid tulukene vilgub armatuurlaual
Näiteks Alfa Romeo tarkvara näitab:
- kas tahmafilter on umbes või mitte
- kuimitu protsenti on tahmafilter umber
- kes on kus ?
Näiteks Opel`i tarkvara näitab:
- millal on tahmafilter paigaldatud, km
- kas mootoriõli on tahmafiltrile vananenud või mitte
- kuimitu % on tahmafilter umbes
- kuimitu regenereerimist on sõiduauto üldse oma elutööperioodi jooksul juba teinud
- kuimitu korda selle ajajooksul on olnud ummistumise oht
- jm palju huvitavaid fakte
Kuid, ei maksa sattuda paanikasse !!!
Tahmafiltreid paigaldatakse mõningatele sõiduautodele juba aastast 2002. Üks teemapool on see, et diiselsõiduautode heitgaasinorm pidi jääma normi EURO 4 sisse, teine osapool see, et kui on ikka ettenähtud, siis järelikult peab ta seal olema. Auto ülejäänud tehniline osa on väljatöötatud tingimustele, et tahmafilter on heitgaasitorustikku paigaldatud. Ei ole mõtet seda auto tahmafiltrit välja peksta ega puurida. See on auto suhtes mõtetu tühikargamine ... Meie autoteenindusse Tartus on sattunud ka niisugune Opel, kus keegi geenius oli tahmafiltri keraamikasse puurinud augud sisse. Automootori töö läks muidugi paremaks, kuna see , kes puuris sai selle auto ka ära müüdud.
SOOVITUSED:
- sõita autoga aeg-ajalt pikemaid vahemaid ca 30 km
- hoia auto tehniliselt korras
- lasta spetsialistil teha vastava diagnostikaseadmega mootorile diagnostikaanalüüsi - on olemas teatavad eelmärgid mida saab analüüsida et hiljem auto kasutamine tuleks soodsam
- jälgida, et auto on ikka soe - ka külmal talveilmal on normaalne sõita pikemat vahemaad ilma karvamütsi ja villaste kinnasteta - autosalongis
- kui sõidetakse ainult linnasõite - siis parem mitte tahmafiltriga sõiduautot osta. Käi jala, sõida bussiga, kasuta naabri autot, osta bensiinimootoriga auto, kasuta jalgratast - eriti suvel !!!
- tahmafiltril ei ole olemas eluiga - kui mootoriteema korras, siis on tegemist suhteliselt igavese autoosaga
- kui on tunne, et auto jäänud jõuetumaks ja üle 3000 p/min enam tühikäigupöördeid ei suuda tõsta - siis kontakteeruge AUTODE HOOLDEKODUGA
- mitte sattuda paanikasse kui vastav kiri armatuurlauale tekib
- Autodel Ford, Volkswagen, Peugeot jne on lisakütusepaak, kus on aine mis soodustab kogunenud tahme väljapõletamist, ...
Juulis 2013 on saabumas tahmafiltrite puhastamiseks UUDNE tehnoloogia Saksamaalt. Põhimõte saab olema: kui ei saa vabatahtlikult, siis tehakse VABATAHTLIKULT VÄGISI - tahmafilter läbilaskvaks. Gaasi läbilaskvaks.
Hetkel on ootamas 4 sõiduautot umbes tahmafiltriga - seega testtulemustega pole kaua oodata.
Tähelepanekud tahmafiltri automaatse põletamise kohta:
1. Volvo - nagu "kännu" taga oleks
2. BMW - automaatkäigukasti käiguvahetusintervall pikeneb kui linnasõiduajal toimub genereeerimine