Tahmafiltri puhastamine.
Sõiduauto/kaubiku elektroonika saab ÜLDJUHUL iseendaga ideaalselt hakkama. Kui vastavad andurid saavad signaali, et tahmafiltrit peab regenereeima e puhtaks põletama, siis hakkab vastav põletus/puhastusprogramm automaatselt tööle.
Põhimõtteliselt käib see NII: olenemata sellest kas auto teeb linnasõite või pikemaid maanteesõite, ikka tahmaosakesed kogunevad. Mingil hetkel hakkab tahmafiltri rõhuandur märku, et tahmafiltri takistus suur. Seejärel auto elektroonikasüsteem hakkab kogunenud tahmaosakesi põletama. Need põletatakse väge kõrgel temperatuuril veel väiksemaks ja tahmafilter seeläbi saabki puhtaks ...
Seda juhul kui on täidetud teatud nõuded: vajalikud temperatuurid, koodide sisestamised, lisapõletusaine olemasolu, piisavalt pikk teekond (ca 20 km) põletamise ajal, rõhud, õige mootoriõli jne ...
Erinevatel automarkidel on see pisut erinev:
- BMW`l on tahmafilter suur ja ideaalsetes tingimustes võib regenereerimise vahe olla isegi kuni 1000 km. See puudutab vanema (2006-2009) generatsiooni BMW`sid millistel juba on tahmafilter/kübemefilter/DPF peale paigaldatud.
- Mazda. Uuematel toimub tahmafiltri regenereerimine keskmiselt iga 300 - 500 km läbiisel. Sõltub, kus sõidetakse, kas linnas või maanteel.
- ...