Kliimasüsteem on kinnine ja üldjuhul täieti eraldi süsteem muudest autosüsteemidest nagu autosoojendus, kesklukk, veermik jne. Kellele õnneks või kellele õnnetuseks - mitte hooldusvaba.
Kliimasüsteem on eelkõike väljamõeldud ja edasi arendatud, et tagada sõitjate turvalisus. On sõidukis sees mugav ja sõitjate soovile vastav õhutemperatuur, siis on ka mugavam läbida nii pikemaid kui ka lühemaid vahemaid. Tihti inimesed isegi imestavad, et kuidas nad varem ilma salongijahutuseta hakkama said. Aga no said !!! Õnneks on olemas kliimaseadmetele ka alternatiivid: lahtised aknad, jalutuskäik, katuseluuk, jalgratas ...
Soovituslikult tuleb kliimasüsteem lasta üle vaadata iga kahe kalendriaasta tagant vastavasisulist serifikaati omava ettevõtte juures, sest kliimasüsteemi hooldajal kontrollijal peab olema vastav EU sertifikaat. AUTODE HOOLDEKODUS on vastav kliimakäitleja sertifikaat olemas.
Milleks on hooldus vajalik: eelkõige, et tagada õige koguse külmaaine ja vajaliku kliimaõli olemasolu kliimasüsteemis. ÕLI POLE KLIIMASÜSTEEMIS ILU JAOKS !!!
Kliimasüsteem on niisiis suletud süsteem ja pideva rõhu all. Koosneb erinevatest voolikutest, torudest, kummitihenditest, kliimaradiaatorist - e kondensaatorist, salongiradiaatorist, kompressorist. Siia juurde veel kaitse, relee ja rõhuanduriteema jne. Iga asi ka mitte kasutades vananeb, nii on ka kliimasüsteemis olevate detailidega. Kliimasüsteemikompressor töötab kiirel pöörlemissagedusel, olenevalt mootori pöörete arvust, pole probleeme ca 10 000 p/min. Mis liigub, see kulub. Et kulumise osatähtsust vähendada, selleks on kliimasüsteemis olemas õlitus.
Kliimasüsteemis kasutatav külmaaine on VEDELIK.
Erinevad allikad väidavad erinevat nn loomulikku külmaaine kadu:
- kuni 40 g aastas
- kuni 15 % aastas
- ...