Kliimasüsteemi olemus

Rekordmiinus, mille saavutas Autode Hooldekodu Toyota Land Cruiseri kliimasedet hooldades. - 5 kraadi. See on muidugi liiga ekstreemne !!!

Kliimasüsteem on kinnine ja üldjuhul täieti eraldi süsteem muudest autosüsteemidest nagu autosoojendus, kesklukk, veermik jne. Kellele õnneks või kellele õnnetuseks - mitte hooldusvaba.

Kliimasüsteem on eelkõike väljamõeldud ja edasi arendatud, et tagada sõitjate turvalisus. On sõidukis sees mugav ja sõitjate soovile vastav õhutemperatuur, siis on ka mugavam läbida nii pikemaid kui ka lühemaid vahemaid. Tihti inimesed isegi imestavad, et kuidas nad varem ilma salongijahutuseta hakkama said. Aga no said !!! Õnneks on olemas kliimaseadmetele ka alternatiivid: lahtised aknad, jalutuskäik, katuseluuk, jalgratas ...

Soovituslikult tuleb kliimasüsteem lasta üle vaadata iga kahe kalendriaasta tagant vastavasisulist serifikaati omava ettevõtte juures, sest kliimasüsteemi hooldajal kontrollijal peab olema vastav EU sertifikaat. AUTODE HOOLDEKODUS on vastav kliimakäitleja sertifikaat olemas.

Milleks on hooldus vajalik: eelkõige, et tagada õige koguse külmaaine ja vajaliku kliimaõli olemasolu kliimasüsteemis. ÕLI POLE KLIIMASÜSTEEMIS ILU JAOKS !!!

Kliimasüsteem on niisiis suletud süsteem ja pideva rõhu all. Koosneb erinevatest voolikutest, torudest, kummitihenditest, kliimaradiaatorist - e kondensaatorist, salongiradiaatorist, kompressorist. Siia juurde veel kaitse, relee ja rõhuanduriteema jne. Iga asi ka mitte kasutades vananeb, nii on ka kliimasüsteemis olevate detailidega. Kliimasüsteemikompressor töötab kiirel pöörlemissagedusel, olenevalt mootori pöörete arvust, pole probleeme ca 10 000 p/min. Mis liigub, see kulub. Et kulumise osatähtsust vähendada, selleks on kliimasüsteemis olemas õlitus. 

Kliimasüsteemis kasutatav külmaaine on VEDELIK.

Erinevad allikad väidavad erinevat nn loomulikku külmaaine kadu:

  • kuni 40 g aastas
  • kuni 15 % aastas
  • ...
Üldjuhul on kaasaegsetel klimasüsteemidel olemas kliimasüsteemi rõhuandurid, mis lülitavad klimakompressori välja, kui süsteemis on külmaainet jäänud alla lubatud normi. SEE on suurepärane süsteem, tagab kompressori mitte tõõtamise kui pole piisavalt külmaaainet e. freooni. Seega kompressor jääb üldjuhul kaitstuks kui külmaaine kogus kahaneb. AUTODE HOOLDEKODUS on esinenud ka juhuseid, kus kliimasüsteemi rõhuandur on välja lülitatud ehk maakeeli ühendatud otse: TAGAJÄRG KOMPRESSOR ON KUTU PIILU !!! Uus kompressor maksab alates 350 - 1000.- Pruugituna võib neid kah paigaldada, kuid siinjuures varustab klient ise pruugitud kliimapumbaga. Siin AUTODE HOOLDEKODU poolne garantii puudub.
Kliimasüsteemi suurepäraseks tööks on vajalik ka auto salongifiltri vahetus ca iga 15000-17000 km möödudes. Kujutage ette olukorda, kus soovite läbi hingamismaski hingata aga õhk ei tule maskist LÄBI !!!

Head jahedas sõitmist kui välistemperatuur on + 30 kraadi ja rohkemgi veel ... Juhtub ka Eestis.

 

Kliimasüsteemide täitmine Tartus ...

Hetkel veel mitte päris terve kliimatoru.
Honda esiklaasil hakkas külm, peale kliimasüsteemi täitmist.
Ekskavaatori juures, kliimaservist tegemas.
Kliimaradiaator e aurusti. Ummistumine vähendab ka kliimasüsteemi jõudlust.
Kliimaradiaator, väsinud pisut aga töökorras.
Kliimakompressori otsasidur läks minema.
Kliimakompressori otsasidur läheb kohe paika.
Kliimaradiaatorisse kinni jäänud kärbsed, parmud, sääsed, jm mutukad ja muidugi ka maanteetolm. Pole õhuvoolu pole jahtumist.
Kliimakuivatifilter on must ja umbes. KUIDAS on see võimalik ...
Kliimasüsteemis ON rõhk sees - TÕSINE TEEMA !!!
SIGRIMIGRI.
Kliimapump SAI uue otsasimmeri.