Erinevad bensiinipihustitüübid.

BMW piezopihustite rünnak ...
Uus testmasin GDI bensiinipihustitega tegelemas.

Erinevad bensiinipihustitüübid...

MPI multipointinjector e vanakooli bensiinipihusti. Toyota mootorilt.
Palju, palju MPI bensiinipihusteid.

Mitmepunktisissepritsepihustid e MPI

Kasutusele tulid karburaatormootorite järeletulijana kaheksakümnendatel. Nii nagu ajas ikka, sunnib tehnoloogiat arendama kasvavad nõuded keskkonnatingimuste ja kütusesäästlikkuse teema. MPI pihusti asub reeglina enne sisselaskeklappi. Tehnilise lahendusena kasutusel veel tänapäeva mootorratasel, mootorsaanidel ja muudel väiksematel tehnikaimedel. Töörõhk 2,5 - 4 bar. Viimase kokkupuutena on kasutusel veel Toyota bensiinimootoril aastast 2018.

BMW piezo bensiinipihusti
Piezo bensiinipihustid teststendis

Piezobensiinipihustid e PIEZO

Üha karmistunud keskkonnanõuete survel välja arendatud ja kasutusele võetud esmakordselt kahetuhandete alguses, seda esialgu eelkõige luksuslike ja võimsamate mootorite korral a la BMW, Mercedes Benz, tehnoloogia arengu tingis vajadus täpsema kütusekoguse ja hulga reguleerimisele. Ehk läbi kütusesäästlikuse saavutada suurem mootori võimsus. Aja möödudes on tehnoloogia muutunud odavamaks ja seeläbi on piezopihustid üha laialdasemalt kasutusel erivevates kaasaegsetes bensiinimootorites. 

Eelkõige on piezopihustid hinnatud nende töökiiruse ja täpsuse poolest. Tööpõhimõte seisneb piezoelektrilistel kristallidel, mis elektrivoolu rakendusel kahanevad või paisuvad peaaegu silmapilkselt, see võimaldab täpset kütusekoguse, pihustamiseaja ja pihustatava kütusekuju reguleerimist. Seeläbi jälle tõstetakse sisepõlemismootorites efektiivsust ja tahkete jääkosade vähendamist. Töörõhk 100 - 350 bar.

Kõik on ilus ja tore, kuid piezopihusti on kulukas mootoriosa ja aja jooksul kõik vananeb ja vajab puhastamist või halvemal juhul välja vahetamist. Uus piezopihusti võib maksta ca 800 EUR'i. ÕNNEKS saab piezopihusteid EDUKALT kontrollida ja puhastada Esrpresto OÜ bensiinipihustitestendis.

PSA grupp e Peugeot i GSI bensiinipihusti
VAG gruppi GSI bensiinipihustid

Bensiiniotsesissepritsepihustid e GDI

Ajaloost: esimesena võttis kasutusele Mitsubishi, varastel üheksakümnendatel. Rohkem kasutusel alates üheksakümnendate lõpust, kahetuhandete algusest. Automargid Toyota, Volkswagen, Mercedes Benz. Nii nagu elus ikka karmistunud keskkonnanõuded, kütusesäästlikkuse vajadus ja automootorite võimsuse kasv soodustas GDI tehnoloogia arengut. Alates 2010 juba standardina kasutusel. Lust ja lillepidu, üldjuhul vastupidavad tööosad automootoril. Saatuslikuks võib saada kütusekvaliteet, bensiinipihustitetihendite leke, kütusefilter jm võimalikud teemad. Vanematel tüüpidel töörõhk 20 - 200 bar, uuematel kuni 350 bar'i.

Veel pihustitüüpe, millega kokku puutunud:

Port Fuel Injection  P-FI , niisugune pihustitüüp veel Nissan Qasqai'lt. Madalsurve, asub sisselaskesüsteemis, odav ja lihtne süsteem.

Peugeot bensiinipihusti ühel pool ja ...
Citroen bensiinipihusti teisel pool.
Opel Astra K bensiinipihusti
Toyota Avensis MPI bensiinipihusti